Masterdahkamus
Masterdahkamus
Demokrati i praksis: en kvalitativ casestudie av en ungdomsskoles arbeid med demokrati i og utenfor klasserommet
Marit Elise Revling Holm
2024
Masterdahkamus
"Hvis man ikke tar det opp i skolen, så er det jo ikke så mange andre fellesarenaer å gjøre det på."
Audun Kjærmann
2022
Masterdahkamus
Hva slags fremstilling av det norske demokratiet kommer til uttrykk i "Demokratilæring på Utøya", og hvilke forbindelser har denne fremstillingen til toneangivende aktørers bidrag i kjølvannet av terroren i 2011?
Pia Amundsen
2020
Masterdahkamus
Undervisning om 22. juli-terroren i samfunnsfag
Iselin Sterner Bjørkli
2023
Masterdahkamus
Utfordringer og strategier i undervisning om rasisme i samfunnskunnskap
Ingrid Bjøntegaard
2022
Masterdahkamus
Seksualitet og kjønn i klasserommet
Maria Adelina Bjorvand
2023
Masterdahkamus
Elevers opplevelse av hatefulle ytringer.
Erik Farnesen
2019
Masterdahkamus
Fra terror til undervisning - En kvalitativ studie av utvalgte samfunnsfaglæreres tanker og refleksjoner rundt undervisning om 22. juli terroren
Ingvild Korpberget
2023
Masterdahkamus
Læreres mangfoldsforståelse og undervisning
Mina Trolldalen
2023
Masterdahkamus
22. juli som et potensielt kontroversielt, sensitivt og/eller sårbart tema
Liv Boberg Kristiansen
2023
Masterdahkamus
Radikalisering og ekstremisme i skolen. Samfunnsfagslæreres undervisning om og forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme.
Per René Olsen Bysveen
2022
Masterdahkamus
Skolen som arena for å motvirke fordommer, rasisme og diskriminering – en kvalitativ studie av elevperspektiver og erfaringer
Christine Lillethun Norheim
2019
Masterdahkamus
Seksualitetsundervisning og intimt medborgerskap
Ane Kristine Granli Kallset
2020
Masterdahkamus
Det mangfoldige klasserommet. En kvalitativ studie av elevers forståelser av og refleksjoner rundt mangfold og privilegier.
Ingvild Gjone Holter
2021
Masterdahkamus
22. juli-terroren i samfunnsfaglige lærebøker
Martine Rauken
2021
Masterdahkamus
Kjønn og seksualitet i samfunnskunnskap
Malin Szlagor
2023
Masterdahkamus
En demokratisk arv etter 22. juli. En kvalitativ studie av elevperspektiver på Demokratilæring på Utøya.
Catharina Askelund Remman
2021
Masterdahkamus
Hva kan vi lære av 22. juli? En kvalitativ studie av hvordan lærere og elever underviser om 22. juli-terroren i etterkant av Demokratilæring på Utøya.
Sebastian Kestilæ Berg
2021
Masterdahkamus
Hvordan kommer rasisme frem i fortellinger om 22. juli? En analyse av multimodale tekster fra 22. juli-senterets skolekonkurranse i 2022
Endre Leikvoll Vignes
2023
Masterdahkamus
«Nokon læringsmål drit eg i så lenge dei går ut som gagns menneske». Ei kvalitativ studie av seksualitetsundervisninga i samfunnsfaget på ungdomstrinnet.
Sibylla Erikstein
2020
Masterdahkamus
Forebygging av ekstremisme og terrorisme i samfunnsfag. En kvalitativ studie av hvordan samfunnsfaglærere tolker og arbeider med læreplanens formulering om forebygging av ekstreme holdninger, ekstreme handlinger og terrorisme.
Tora Dalheim og Hannah Angvik Færden
2022
Masterdahkamus
Hvordan jobber fire lærere med rasisme i barneskolen? Lærerens refleksjoner og erfaringer
Peder Brende Jenssen
2022
Masterdahkamus
Forebygging av radikalisering og ekstremisme i skolen
Hans Reidar Nicolaisen
2022
Masterdahkamus
Streite lærebøker i en skeiv virkelighet
Sissel Granholt og Lise Klev
2022