Hopp til hovedinnhold
Pedagogikk og didaktikk
Fordommer og gruppetenkning
Undervisningsøkt
30 - 90 min

Demokratiradar – hvordan jobbe med demokrati i skolen?

Aktivitet
30 min

Identitetskart - gruppetilhørighet og fordommer

Aktivitet
25 - 45 min

Fordomstreet

Undervisningsøkt
60 - 120 min

Rollespill om demokrati i skolen

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Skjellsord og negativ språkbruk

Undervisningsøkt
30 - 60 min

"Alt det vi deler"

Aktivitet
30 - 45 min

Fakta, mening eller fordom?

Undervisningsøkt
100 - 150 min

Begrepsoppgave hverdagsrasisme

Undervisningsøkt
160 - 180 min

Virtual Reality som didaktisk metode i rasismeundervisning

Aktivitet
45 - 60 min

Når jeg ser deg, ser jeg…

Undervisningsøkt
90 - 150 min

Rasialisering og utdanning

Aktivitet
30 - 45 min

Brikker

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Forumteater

Aktivitet
20 - 40 min

Skjellsord og meg

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Kontroversielle temaer i skolen – film og refleksjonsspørsmål

Undervisningsøkt
120 - 149 min

Hvilken lærer vil du være?

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Dialogkafé

Aktivitet
30 - 45 min

Lærerstrategier i møte med kontroversielle temaer

Undervisningsøkt
90 - 90 min

Historie og moral

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Favorittfordommer

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Urfolk og nasjonale minoriteter i lærebøkene

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Fordomsfulle utsagn i skolemiljøet – hva gjør vi?