Undervisningsopplegg om Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
45 - 120 min
Min stemme: Hvordan bruker jeg den?
Demokrati, medborgerskap og myndiggjøringKunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
30 - 60 min
Caseoppgaver: Hva kan skje på en skole når man skal ha undervisning om Israel-Palestina?
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
120 - 180 min
Nussir-saken
Kunnskap og kritisk tenkningUrfolk og nasjonale minoriteterDemokrati, medborgerskap og myndiggjøring
Undervisningsøkt
60 - 90 min
Hva er greit å si? - Israel-kritikk og antisemittisme
Kunnskap og kritisk tenkningRasisme og andre konkrete utfordringer
Aktivitet
60 - 90 min
4 hjørner
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
60 - 90 min
Hvem var «Kjerringa mot strømmen»?
Kunnskap og kritisk tenkningDemokrati, medborgerskap og myndiggjøring
Undervisningsøkt
30 - 60 min
Begrepsøvelse: Hva vil det si? Dramatisér det!
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
30 - 90 min
Tre ulike perspektiver på Israel-Palestina-konflikten
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
30 - 90 min
Kildearbeid - konspirasjonsteori, falske nyheter eller annet?
Kunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
90 - 90 min
Infodemi? - Del 3: Kritisk analyse av artikkel fra HRS
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
75 - 120 min
Fiktiv dokumentar: Konspiration 58
Kunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
30 - 45 min
Fakta, mening eller fordom?
Kunnskap og kritisk tenkningFordommer og gruppetenkning
Undervisningsøkt
30 - 59 min
The danger of a single story
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
15 - 60 min
Hva mener du? Snakk sammen!
Demokrati, medborgerskap og myndiggjøringKunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
30 - 90 min
Referanser til Holocaust og nazismen i samtalen om Israel-Palestina-konflikten
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
60 - 90 min
Etisk ekskursjon og filosofisk samtale
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
90 - 120 min
Antisemittisme i krisetider
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
30 - 60 min
Saklig innspill, usaklighet eller personangrep?
Kunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
30 - 90 min
En skal bort
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
90 - 90 min
«Flukt» – meningsmotstand, perspektivtaking og dialog
Kunnskap og kritisk tenkningRadikalisering og voldelig ekstremisme
Aktivitet
25 - 45 min
Argumentasjon: Fordi-setninger
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
60 - 90 min
Folkemordet på norske romer: kilder og individer
Urfolk og nasjonale minoriteterKunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
180 - 180 min
Getto – begrep, historie, typologi
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
60 - 180 min
Klimaendringer - fakta, falsk nyhet eller konspirasjonsteori
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
45 - 60 min
Filosofisk samtale: Hva er ytringsfrihet?
Demokrati, medborgerskap og myndiggjøringKunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
30 - 45 min
Lærerstrategier i møte med kontroversielle temaer
Kunnskap og kritisk tenkningPedagogikk og didaktikk
Undervisningsøkt
30 - 60 min
Er konspirasjonsteorier farlige?
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
90 - 90 min
Historie og moral
Kunnskap og kritisk tenkningPedagogikk og didaktikkDemokrati, medborgerskap og myndiggjøring
Undervisningsøkt
60 - 120 min
De blinde mennene og elefanten: Å ta andres perspektiv
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
60 - 60 min
Hatprat – En øvelse om hatefulle ytringer på nett
Rasisme og andre konkrete utfordringerKunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
30 - 90 min
Analyser en konspirasjonsteori
Kunnskap og kritisk tenkning
Undervisningsøkt
90 - 120 min
Den andre siden av historien
Urfolk og nasjonale minoriteterKunnskap og kritisk tenkning
Aktivitet
15 - 30 min
Varm-kald
Kunnskap og kritisk tenkning